MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Skoro polovina mladih razmišlja da napusti BiH, poručuju da je društvo sistemski korumpirano

Istraživanje Ujedinjenih nacija pokazalo je da skoro polovina mladih razmišlja o tome da se iseli iz Bosne i Hercegovine, dok je 24 posto onih koji razmatraju da je trajno napuste.

U okviru istraživanja intervjuisano je 5.000 mladih osoba. U izvještaju je napomenuto da Bosna i Hercegovina ima dugu historiju iseljavanja stanovništva koje se intenziviralo u posljednje tri decenije, tj. od 1990.

Istaknuto je da je već ustaljena ekonomska migracija postala opasna po državu.

“Opći zaključak jeste da se mijenja struktura onih koji migriraju, tj. sve je više mladih koji razmišljaju o tome da isele, bez namjere da se vrate. To za posljedicu ima velike promjene u društvenim, ekonomskim i demografskim procesima”, upozoreno je.

U izvještaju je navedena pretpostavka da će u sljedećih godinu dana Bosnu i Hercegovinu napustiti između 22.300 i 23.700 stanovnika u dobi od 18 do 29 godina. Anketirani su kao razloge za iseljavanje naveli želju za boljim ekonomskim prosperitetom, boljim životnim standardom i boljim kvalitetom života. Osim toga, kao razlog je istaknuto nepovjerenje ove populacije u javne institucije.

“Više od 70 posto mladih smatra da je bosanskohercegovačko društvo sistemski korumpirano. Ove spoznaje podrazumijevaju to da oni ne vjeruju da institucije rade u njihovu korist”, podcrtano je.
S obzirom na prethodno spomenuto, riječ je o nužnom iseljavanju, a ne o svojevoljnom iseljavanju. U izvještaju UN-a sadržani su i prijedlozi kako ublažiti ovaj problem. Među njima je i onaj da se reformama poboljša status mladih od školovanja do zaposlenja. Poručeno je da im institucije moraju biti pristupačnije i da institucije moraju dobiti njihovo povjerenje. Sugerisano je i da se mladi uključe u donošenje odluka.

Euronews je napomenuo da su rezultati istraživanja objavljeni u trenutku kada je Bosna i Hercegovina suočena s najvećom političkom krizom od završetka rata 1995.

Izvor:Klix.ba

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa