10. oktobar Svjetski dan mentalnog zdravlja

Svjetski dan mentalnog zdravlja, 10. oktobar, obilježava se na inicijativu Svjetske federacije za mentalno zdravlje od 1992. godine. Tema ovogodišnjeg Svjetskog dana mentalnog zdravlja je „Mladi i mentalno zdravlje u svijetu koji se mijenja“.

Svrha obilježavanja ovoga dana je podizanje svijesti o problemima vezanima za mentalno zdravlje te pružanje prilike osobama, organizacijama i institucijama koje se bave zaštitom mentalnog zdravlja da promoviraju svoj rad i u suradnji sa zajednicom rade na poboljšavanju uslova za pružanje odgovarajuće zaštite mentalog zdravlja.

Definicija zdravlja koju je SZO odredila: “Zdravlje predstavlja kompletno fizičko, mentalno i socijalno blagostanje, a ne samo odsutvo bolesti i nemoć”.

Dakle, mentalno zdravlje nije samo odsustvo mentalnog poremećaja! Ono je stanje blagostanja u kojem svaka osoba ostvaruje svoj potencijal, nosi se sa svakodnevnim životnim situacijama, može produktivno raditi i u mogućnosti je da doprinosi svojoj zajednici.

Adolescencija i rano odraslo doba vrijeme je brojnih fizički i psihički promjena. Ovo je razdoblje obilježeno razvojem stavova i mišljenja o ljudima i okolini te traženjem sebe i svojega mjesta u svijetu koji se mijenja. Iako većina mladih osoba izađe iz adolescencije bez ozbiljnih poteškoća, značajan broj njih se ne može suočiti sa svim izazovima odrastanja. Kod njih se mogu javiti emocionalni problemi koji, ako se ne shvate ozbiljno, mogu imati posljedice za daljnje mentalno zdravlje.

Razvoj tehnologije je donio mnoge prednosti i olakšao živote ljudima na brojne načina, no također je stvorio dodatni pritisak i novi oblik društvenog ponašanja. Jedna od negativnih strane ove stalne dostupnosti je cyberbullying. Ta vrsta virtualnog nasilja je svaka zlonamjerna i ponavljana upotreba informacijskih i komunikacijskih tehnologija da se nekome nanese šteta. Može dovesti do emocionalne uznemirenosti, ljutnje, tuge, frustracije, osjećaja bespomoćnosti, nižeg samopoštovanja, izoliranosti i depresije. Kod mladih je bitno razviti dobru komunikaciju, iskrenost i povjerenje koje će dovesti do međusobnog poštovanja, ravnopravnosti i podrške. Na taj način možemo prevenirati cyberbullying i ostale vrste vršnjačkog nasilja. Mlade osobe treba pripremiti za sve segmente današnjeg užurbanog tempa života u svijetu koji se brzo mijenja.

OČUVANJE MENTALNOG ZDRAVLJA


Deset jednostavnih koraka za očuvanje mentalnog zdravlja (Health Education Authority):

1. Prihvatite sebe onakvim kakvi jeste. Naša uvjerenja, porijeklo, kultura, religija, pol i životno iskustvo čini nas onakvim kakvi smo. Svako ima pravo biti poštovan, uključujući i vas.


2. Razgovarajte o tome – većina ljudi se osjeća otuđenim i preopterećenim svojim problemima. Ponekad, pomaže ako o tome razgovarate i podijelite svoja  osjećanja s nekim.

3. Njegujte prijateljstva – ne morate uvijek biti jaki i sami se boriti. Prijatelji su važni, posebno u teški vremenima.

4. Uključite se u zajednicu – upoznavanje novih ljudi i uključivanje u zajednicu može učiniti mnogo i za vas i za druge.

5. Budite aktivni – redovno vježbanje može pomoći ako ste depresivni ili nervozni, vježbanje vam daje više energije, pronađite nešto u čemu uživate: sport, ples, šetnja.

6. Naučite nešto novo – bilo da je to zadovoljstvo, prijateljstvo ili prilika za promjenu posla povećaće vaše samopouzdanje.

7. Učinite nešto kreativno – bavljenje kreativnim aktivnostima pomaže ako ste nervozni ili u depresiji, pomaže vam vratiti samopouzdanje, muzika, čitanje poezije, slikanje/crtanje ili kuhanje, pronađite ono u čemu uživate.

8. Opustite se – pronađite vrijeme samo za sebe, uključite u vaš dan stvari koje vas ispunjavaju: čitanje, slušanje muzike, sviranje ili meditacija, sve što vas relaksira i u čemu uživate.

9. Obratite se za pomoć – znajte da je svakome potrebna pomoć, nije sramota tražiti pomoć, čak i ako vam je neugodno zbog toga. Obratite se prijateljima, roditeljima, ljekaru.

10. I nastavite koračati.

Vezane vijesti: