MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Istraživanje naučnika: Društvene mreže nas “pretvaraju” u gladne štakore

Kao da način na koji društveni mediji dominiraju u svim aspektima našeg života nije dovoljno očit: novo istraživanje pokazalo je da ljudi tragaju za “lajkovima” na društvenim mrežama na sličan način na koji gladni štakori tragaju za hranu.

Međunarodni tim naučnika analizirao je više od milion postova na društvenim mrežama s više od 4.000 korisnika, navodi Univerzitet New York. Otkrili su izravnu povezanost između toga koliko često ljudi objavljuju i koliko često dobivaju lajkove.

Jednostavno je: Ljudi objavljuju više na društvenim mrežama kada imaju visoku stopu lajkova, a rjeđe kad dobiju manje lajkova.

U svom radu objavljenom u časopisu Nature Communications, istraživači su otkrili da naše ponašanje na društvenim mrežama podsjeća na ponašanje temeljeno na nagrađivanju hranom koje smo vidjeli kod štakora.

Preciznije, platforme društvenih medija su poput digitalne “Skinner kutije” – alata koji naučnici koriste stavljajući štakora (ili drugu malu životinju) u kutiju, a zatim ih nagrađuju hranom kada štakori poduzmu određene radnje (poput pritiska na polugu i sl).

Tako da, mi smo uglavnom samo “gomila gladnih štakora u kutiji”. Guramo polugu. Za hranu/lajkove. Iako depresivno, ovo saznanje pojašnjava neke fascinantne implikacije kako različite vrste uče.

“Ovi rezultati utvrđuju da angažman na društvenim mrežama slijedi osnovne principe nagrađivanog učenja različitih vrsta”, rekao je David Amodio, profesor na Univerzitetu New York i koautor studije.

Također se nadaju da im njihova studija može pomoći da razvijemo zdravije ponašanje na mreži i borimo se protiv štetnih učinaka ovisnosti o društvenim mrežama: “Ova otkrića mogu nam pomoći da shvatimo zašto socijalni mediji dominiraju svakodnevnim životom mnogih ljudi i pružaju tragove – koji su posuđeni iz istraživanja o učenju o nagradama i ovisnosti – o tome koliko angažman na socijalnim platformama može biti zabrinjavajući.”

Ako ništa drugo, ovo je dobar podsjetnik na štetne učinke koje društveni mediji mogu imati na naše emocionalno i mentalno zdravlje – i kako bismo možda svi trebali s vremena na vrijeme zaboraviti svoje digitalne “Skinner kutije”.

Izvor:BHRT

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa