MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Evropske agencije za zaštitu privatnosti protiv programa za prepoznavanja lica

Dvije evropske agencije za zaštitu privatnosti udružile su se danas kako bi zatražile zabranu upotrebe programa za prepoznavanje lica na javnim mjestima.

Dvije agencije, Evropski odbor za zaštitu podataka (EDPB) i Evropski nadzor za zaštitu podataka (EDPS) upozoravaju na veoma visok rizik koji predstavlja daljinska biometrijska identifikacija osoba na javnim mjestima.

“Obje agencije traže opštu zabranu upotrebe vještačke inteligencije za prepoznavanje ljudskih osobina na javnim mjestima, poput lica, otisaka, DNK, glasa i drugih biometrijskih ili drugih signala”, istaknuto je u saopštenju dvije agencije.

Evropska komisija je u aprilu predložila pravila o vještačkoj inteligenciji, uključujući zabranu većine praćenja u nastojanju da se odrede globalni standardi u sektoru tehnologije kojom dominiraju Kina i SAD.

Prijedlog dozvoljava primjenu visokorizičnoh aplikacija vještačke inteligencije u oblastima poput migracije i sprovođenja zakona, mada uz stroge regulative uz prijetnju novčanim kaznama do šest odsto od globalnog obrta firme u slučaju prekršaja.

O ovom prijedlogu Evropska komisija treba da pregovara sa članicama i Evropskim parlamentom prije nego što stupi na snagu.

Mišljenje dvije agencije nije obavezujuće ali ima određenu težinu na odluke Evropske komisije, članica EU i Evropskog parlamenta.

Izvor:BHRT

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa