MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Inicijativa za pružanje podrške zahtjevu Udruženja: Pravilnik o određivanju javnih cesta po kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih vozila kroz R. Hrvatsku

Prema gore navedenom Pravilniku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture R. Hrvatske člankom 2. propisano je da se tranzitni promet teretnih vozila iz članka 1. istog, kada je u pitanju ulazak i izlazak sa teritorija Unsko-sanskog kantona (Bosna i Hercegovina) mora odvijati isključivo državnom cestom koja dovodi i veže GP Ličko Petrovo Selo – GP Izačić. Ovom odredbom, čija primjena počela 20.05.2021. godine ukinuta je mogućnost obavljanja tranzitnog prometa preko GP Maljevac – GP Velika Kladuša.
Udruženje poduzetnika Velika Kladuša se usljed novonastale situacije obratilo na nekoliko adresa sa zahtjevom/inicijativom za hitnu izmjenu i dopunu Pravilnika, radi uvrštavanja GP Maljevac na listu istog.
Smatramo da je ovakvo postupanje nauštrb privrednika USK, te dovodi do otežavanja poslovanja i gušenja privrede. Troškovi po jednoj turi će usljed toga da prelaze cca. 250,00€, jer dolazi do povećanja broja pređenih kilometara/produženja rute sa dosadašnjih oko 40km na 200km (Velika Kladuša – Karlovac cca. 40km, Velika Kladuša – Bihać cca. 70km, Ličko Petrovo Selo – Karlovac cca. 130km). Navedeno za posljedicu ima povećanje troškova goriva (trošak od oko 150,00€), duplih terminala, dnevnica, potrebe za dodatnim vozačima, gubitka vremena, vožnji, stvaranja gužvi, kašnjenja isporuka, jer opšte poznato je da GP Ličko Petrovo Selo nema tolike kapacitete, a o otežanim uslovima u zimskom periodu i zatvaranju te dionice i da ne govorimo.
Gledajući kartu koja je prilog Pravilnika od GP Kamensko do Dvora dopušten je promet na samo jednom graničnom prijelazu (GP Izačić). Istovremeno od Dvora do Gradiške dopušten je promet na tri prijelaza (Dvor, Kostajnica, Gradiška), a koji su na znatno kraćoj udaljenosti. Postavljamo pitanje: Zbog čega npr. Dvor, a ne Maljevac?
Privreda, ekonomski rast i razvoj ovog kraja, cijele BiH, ali i regiona pretrpjeli su dovoljno štete koju je uzrokovala pandemija, kao i mjere koje su se propisivale na teret transporta (uvoza i izvoza) i privrednika. Dodatni udarac nije potreban. Ne želimo biti primorani da poduzimamo druge mjere koje će dodatno usloviti i otežati razvoj naših privreda i odnosa dviju zemalja.
Stoga, pozivamo hr. kolege poduzetnike na saradnju i djelovanje, te apel i poziv nadležnima da donesu izmjenu i dopunu ovog Pravilnika, koja će omogućiti nastavak nesmetanog tranzitnog transporta preko GP Maljevac, jer je preko ovog prelaza u 2020. godini ostvareno 5.649 uvoza, te 4.869 izvoza. Omogućimo zajedno da 10.000 – 15.000 kamiona unsko-sanskih uvoznika i izvoznika nesmetano obavlja svoje djelatnosti i koristiti prijelaz, jer kao poduzetnici i predstavnici realnog sektora vrlo dobro znate kolikim posljedicama mogu rezultirati ovakve odredbe.

Udruženje poduzetnika
Velika Kladuša

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa