MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Ljetovanje na jadranskoj obali postaje luksuz za stanovnike Bosne i Hercegovine

Ulaskom u 2024. godinu, ljetovanje na jadranskoj obali postaje sve skuplje, što postavlja pitanje mogu li stanovnici Bosne i Hercegovine, s prosječnim primanjima, priuštiti odmor na popularnim destinacijama poput Hrvatske.

Prema analizi objavljenoj u Večernjem listu BiHcijene hrane i pića na jadranskoj obali dosegle su nove visine, što dovodi do toga da se ljetovanje na ovim destinacijama sve više percipira kao luksuz.

Primjerice, cijena osvježavajuće kafe na plaži sada doseže i do 4 eura, dok se cijene domaćeg piva kreću od 4 do 7 eura.

Odlazak na obrok u restoran ili konzumaciju poznatih delicija poput svježih lignji sada zahtijeva značajno veći budžet, pri čemu su cijene koje su nekad bile nezamislive postale novi standard.

Ovi porasti cijena imaju dublje implikacije na turističku industriju jadranske obale. Obitelji poput Marinovića iz Makarske, koje godinama iznajmljuju apartmane turistima, primjećuju promjene u sastavu gostiju. Dok su nekad dominirali gosti iz Bosne i Hercegovine, danas su to češće turisti iz zemalja poput Mađarske, Italije i Češke, koji si mogu priuštiti skuplje ljetovanje.

S obzirom na visoke cijene, mnogi stanovnici Bosne i Hercegovine traže alternativne destinacije za svoj godišnji odmor. Gradovi poput Neuma i različita izletišta u Hercegovini sve više postaju popularni zbog svoje pristupačnosti.

Također, destinacije poput Bugarske, Crne Gore i Albanije ističu se kao znatno povoljnije opcije od Hrvatske, dok se Grčka, Turska i Cipar nude kao alternativa s boljim paketima u hotelima.

Unatoč ovim promjenama, očekuje se da će turizam u Hrvatskoj i dalje bilježiti porast, iako će potražnja možda biti pomaknuta prema drugim destinacijama.

S porastom cijena za čak 30 posto u prošloj godini, a uz zadržavanje potražnje na istoj razini, postaje jasno da se ljetovanje na jadranskoj obali sve više percipira kao privilegija za one s većim financijskim sredstvima.

Izvor: R SARAJEVO

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa