Masovna zamjena konvertibilinih maraka u strane valute

U mjenjačnicama u Bosni i Hercegovine udvostručena je potražnja za stranim valutama. Građani u strahu zbog globalne krize masovno mijenjaju konvertibilne marke ,najčešće u švajcarske franke, eure i dolare. Ekonomisti savjetuju da nema efekta mijenjati marke u eure, zbog fiksnog kursa.

Građani najviše mijenjaju konvertibilne marke u švajcarske franke, a zatim u evre i dolare. Potražnja je duplo veća nego prije rata u Ukrajini, kaže jedan od vlasnika mjenjačnice u Banjaluci. Dobro smo uvezani, navodi on, i ako nestane neka od stranih valuta, za nekoliko časova i to riješimo, tako da kupci u toku dana dobiju tražene devize.  Pred kameru nije želio, kao ni njegove kolege, jer kako kažu, rade s novcem i ne žele probleme.  
 
Iz Centralne banke i Udruženja banka Bosne i Hercegovine poručuju građanima da nema razloga za strah i zamjenu konvertibilnih maraka u strane valute. 
 
CENTRALNA BANKA BOSNE I HERCEGOVINE

„Nema realnog i opravdanog razloga za zamjenu konvertibilnih maraka u evre. Kurs konvertibilne marke u odnosu na evro je fiksan. Domaća valuta, monetarni i bankarski sistem su stabilni i građani nemaju razloga za strah.“

 BERISLAV KUTLE, predsjednik Udruženja banaka BiH  

„Koliko ima maraka u opticaju toliko rezerve evra ima Centralna banka. Svaka marka na bh.tržištu je pokrivena i svaki evro je pokriven markom. Do promjene je nemoguće doći.“
 
Ekonomisti na ovu pojavu gledaju kao na psihološki domino efekat u kojem se, mimo svake logike, mijenja domaća valuta u evre. Direktor „SWOT“- a kaže da su građani   kroz pandemiju, a sada i globalnu krizu postali nesigurni i kupovinom devizea žele da se zaštit

SAŠA GRABOVAC, izvršni direktor Udruženja ekonomista „SWOT“

„Ukoliko građani žele da se zaštite od valutnog rizika bolje bi bilo da jedan dio promijene u drugu valutu, svajcarski franak ili dolare.“
 
Naši sagovornici ne preporučuju građanima da kupuju strane valute i veće količine novca drže u kućama. Upozoravaju da, osim što nepotrebno plaćaju proviziju, izlažu se i riziku od krađe.

Izvor:BHRT

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo