MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Polako poskupljuju osnovne namirnice u BiH, cijene brašna i ulja porasle za 10 posto

Potrošači u BiH brašno i ulje sada plaćaju 10 posto skuplje u odnosu na period od prije nekoliko mjeseci. To je dodatni udar na džep građana, a ombudsmeni za zaštitu potrošača smatraju da se svijest o njihovim pravima mora podići.

Prema podacima Agencije za statistiku, cijena brašna u maju ove godine iznosila je marku po kilogramu, da bi prema posljednjem izvještaju iz oktobra njegova cijena bila povećana za 10 posto. Shodno tome, kilogram brašna je sada 1,1 KM, dok je cijena litra ulja sa dvije marke, kolika je bila u martu, sada porasla na 2,2 KM.


Nedžad Bićo, predsjednik Udruženja poljoprivrednika FBiH, je kazao da su cijene određenih žitarica porasle na svjetskom, ali na domaćem tržištu nisu. Uz to, kako je dodao, u FBiH je ostala ista i otkupna cijena pšenice koja se kreće kao i uvijek od 25 do 30 feninga zavisno od kvaliteta. Ista situacija je i sa suncokretom.

Naša zemlja najviše uvozi iz Srbije i moguće je da je na njihovom tržištu došlo do poskupljenja, ali to opet nije u tolikoj mjeri znatno da bi za 10 posto poskupjelo ulje i brašno. Takve stvari nisu logične jer su cijene u otkupu ostale iste i to je meni najmjerodavnije. Da su cijene u otkupu više, onda bi te cijene trebale rasti u proizvodima na polici, a cijena otkupa ista, čak su neke i niže”, dodao je Bićo.

Kada je riječ o Republici Srpskoj, Stojan Marinković iz Saveza udruženja poljoprivrednih proizvođača RS potvrdio je da jeste došlo do poremećaja cijena na tržištu te da se tako susrećemo sa situacijama da cijene jednih proizvoda vrtoglavo padaju, dok druge rastu.

Dodao je da je otkupna cijena pšenice bila relativno dobra za vrijeme njene žetve te da je došlo do izvoza velikih količina pa pretpostavlja da je to dovelo do nestašice na domaćem tržištu.

Saša Marić, ombudsmen za zaštitu potrošača BiH, smatra da se u određenim krizama kakva je pandemija uvijek pronađe neko ko nastoji zloupotrijebiti sistem.

Smatra da se zbog toga Zakon o zaštiti potrošača u BiH, koji je star 11 godina, treba unaprijediti u tom segmentu, a građani s druge strane pojačati svijest o njegovoj primjeni i pravima koja su im kroz njega zagarantovana.

“Naš glavni motiv i jeste da povećamo svjesnost ljudi u tom smjeru. Konkretno smo primijetili pojačan segment zloupotrebe na elektronskom tržištu, odnosno, oglašavanju i internet prodaji gdje je često dolazilo do određenih zabluda, ali se zakon u tom smjeru mora unaprijediti kako bi se mogli zaštititi potrošači od samog lažnog oglašavanja i usluga koje zapravo i ne mogu dobiti”, dodao je Marić.

Da bi građani bili svjesniji svojih prava kao potrošača, institucija ombudsmena je potpisala sporazum o njihovoj zaštiti s organizacijama civilnog društva.

Izvor: klix.ba

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa