MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Sarajevski ratni teatar obilježio 30 godina rada

Sarajevski ratni teatar (SARTR) proslavio je 30 godina postojanja.Naime, 17. maja. 1992. godine, na inicijativu Safeta Plakala, Dubravka Bibanovića, Gradimira Gojera i Đorđa Mačkića osnovan je Sarajevski ratni teatar. Plakalo i Bibanović su istovremeno počeli raditi na prvoj SARTR-ovoj predstavi pod nazivom “Sklonište”.

Uloge su tumačili Miodrag Miki Trifunov, Zoran Bečić, Jasna Diklić, Senad Bašić, Nebojša Veljović, Irena Mulamuhić, Nisveta Omerbašić, Alija Aljović i Branko Ličen.

Rad u ratnim okolnostima je bio savršen način za umjetnike da pobjegnu od realnosti u kojoj je vladao strah za vlastiti život, a o tome je u dokumentarnom filmu “Sklonište” govorio i Trifunov: “Što smo više radili, to je naše postojanje imalo više smisla i sve što nas je okruživalo je imalo sve više besmisla.”

Od 1992. godine do danas premijerno je izvedeno 100 predstava. Pored igranja na matičnoj sceni, predstave SARTR-a gostuju u ostatku BiH, regiji i svijetu. Predstava “Ay, Carmela”, koja je bila na repertoaru od 1999. godine do smrti velikog glumca Dragana Jovičića, jedna je od najizvođenijih i najznačajnijih predstava bh. teatra. Ova predstava nastavila je svoj život kao stalna izložbena postavka Historijskog muzeja BiH. SARTR je dobitnik Šestoaprilske nagrade grada Sarajeva u 2003. godini.

Mnogi su večeras uputili čestitke Sarajevskom ratnom teatru povodom 30 godina postojanja, a jedan od njih je i glumac Izudin Bajrović.

“Kad topovi govore, muze šute. Da ova izreka nije tačna, ili bar nije apsolutno tačna, dokaz je stvaranja teatra u jednom od najtežih perioda Sarajeva. Najteža vremena donose najveća iskušenja, ali i stvaraju heroje. Rekao bih da su umjetnici Sarajeva herojski izdržali svoja iskušenja, a SARTR je živi dokaz za ovu tvrdnju. Sretan rođendan, znam vas otkad ste se rodili”, kazao je.

Glumica Jasna Diklić navela je da su se kulturni radnici te ratne 1992. oduprijeli barbarizmu duhovnošću i kreativnošću.

“Bio je to značajan pojam ljudskog otpora. Na ruševinama se rađala umjetnost. Na izazov smrti odgovarali smo životom, postojanjem, govorom, a ne šutnjom. Oblikovali smo našu misiju, rađala se predstava ‘Sklonište’ i novi teatar SARTR, koji sada slavi 30 godina postojanja. Voljela bih da se teatri rađaju u mirnodopskim vremenima”, rekla je.

Reditelj Gradimir Gojer je na daskama postavio predstave “Kako Musa dere jarca”, “Stolice”…

“Prijateljstvo s mojim Mostarcem, pjesnikom i dramatičarem Ibrahimom Kajanom rezultiralo je predstavom o bosanskoj kraljici Katarini. Kritika i publika izrazili su jednodušje govoreći o odličnoj interpretaciji Selme Alispahić, Zorana Bečića, Miodraga Trifunova… Svaka od postavki na pozornici SARTR-a bila mi je osobno draga. Danas, kad sam jedini živi osnivač SARTR-a, te režije u najmlađem sarajevskom pozorištu su moji nezaboravni medaljoni”, zaključio je

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa