MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Spojen most na Savi kod Gradiške

Simboličnim zavarivanjem posljednje cijevi željezne konstrukcije i susretom delegacija Bosne i Hercegovine i Hrvatske na sredini mosta, zvanično je spojen most na Savi kod Gradiške.

Završena je kompletna čelična konstrukcija mosta, a do proljeća će biti završeno i 500 metara saobraćajnice sa strane BiH i 50 metara u Hrvatskoj, nakon čega počinje izgradnja pristupne saobraćajnice u dužini od šest kilometara sa hrvatske strane.

Svečanoj ceremoniji prisustvovali su ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović, državni sekretar Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Tomislav Mihotić, direktor Stalnog sekretarijata Prometne zajednice Matej Zakonjšek i šef Sektora za kooperacije pri Delegaciji Evropske unije u BiH Stefano Ellero.

Mitrović je rekao da je most dobrodošao ljudima i sa jedne i sa druge strane rijeke Save.

“Ovaj most će spojiti dvije ekonomije, Republiku Srpsku i Bosnu i Hercegovinu sa Hrvatskom, ali isto tako i s Evropskom unijom na dobrobit svih građana”, kazao je Mitrović.

Prema njegovim riječima završetak mosta očekuje se krajem maja 2022. godine, a puštanje u funkciju biće kada se završi dionica od 4,5 kilometra od mosta prema Koridoru 10.

“Očekujemo da će u narednih godinu, godinu i po, i taj dio biti završen”, pojasnio je Mitrović.

Podsjetio je da je pokrenuta inicijativa za izgradnju i stavljanje u funkciju integrisanog graničnog prelaza, odnosno zajedničkog graničnog prelaza koji se nalazi sa strane BiH, koji je izgrađen prije par godina po evropskim standardima.

Mihotić je kazao da će osim bržeg saobraćajnog povezivanja ovaj most otvoriti i mogućnost privrednog razvoja s obje strane granice.

“Nalazimo se i na međunarodnom cestovnom pravcu koji iz srednje Evrope preko Virovitice, Okučana, Banjaluke ide na Jadransko more i ta činjenica daje dodatnu vrijednost, osim gospodarskog daje i turistički značaj ovoj prometnici”, rekao je MIhotić i dodao da će ovaj dio BiH dobiti bržu poveznicu sa zapadnom Evropom.

Istakao je da je problem sa hrvatske strane stavljanja mosta u funkciju je i pristupna cesta, čija izgradnja kroz provedeni natječaj vrijedi oko 40 miliona evra.

“Ona bi nas trebala dovesti u mogućnost da se spojimo na hrvatsku mrežu autocesta i rok realizacije je dvije godine. Očekujemo da će krajem godine ili početkom iduće početi realizacija”, naveo je Mihotić.

Dodao je da podržavaju ideju, ukoliko postoji mogućnost, za integrisani granični prelaz, navodeći da to ne zavisi o njegovom ministarstvu.

“Siguran sam da ćemo do kraja 2023. godine imati živ promet preko ovog mosta”, naglasio je hrvatski ministar.

Ellero je rekao da simboličan čin znači povezivanje dvije države i povezivanje ljudi i dvije kulture.

“Ovo se dešava u vremenu oporavka ekonomije i ljudi nakon pandemije COVID-a. Samim tim ovo će da pruži podršku trgovini, ekonomiji, kao i rastu. Ovo je jedan od 13 ugovora koje Evropska unija podržava prema BiH, a vezano za izgradnju Koridora 5c do sada je to 225 miliona evra i to su nepovratna sredstva, u pitanju su grantovi, ne krediti”, istakao je Ellero i dodao da će nastaviti podržavati izgradnju Koridora 5c.

Komentarišući ideju o integrisanom graničnom prelazu on je rekao da je to dugoročni cilj i buduća perspektiva.

Zakonjšek je poručio da ovo nije samo most koji povezuje BiH i Hrvatsku, nego most koji povezuje Zapadni Balkan i Evropsku uniju.

“Kada ovaj most bude završen i kada se pusti u rad vidjećemo svaki dan promet od 2.400 vozila. Time će se povećati kapacitet prelaska granice, a isto tako će se približiti i poboljšati ekonomije dvije države”, kazao je Zakonjšek.

Naglasio je da je cilj da granični prelaz na ovoj lokaciji bude zajednički kako bi se omogućio što efikasniji prelazak.

Most će biti dugačak 426 metara, širok 22,6 metara i imaće po dvije saobraćajne trake u svakom smjeru.

Polovinu troškova izgradnje mosta od oko 19 miliona evra snose BiH i Hrvatska, a Hrvatska je u obavezi da izgradi još saobraćajnicu do Okučana.

Hrvatski dio mosta i poveznih puteva uglavnom se finansira iz sredstava EU, a sa strane BiH, EU je obezbijedila grant od 3,2 miliona eura.

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa