MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Svjetski dan slobode medija: „Novinarstvo bez straha i pristrasnosti“

Svjetski dana slobode medija obilježava se svake godine 3. maja u cilju promocije načela medija, ukazivanje na zaštitu medijskih sloboda i borbe protiv svih utjecaja na medije. Sve relevantne organizacije i institucije saglasne su u tome da je uloga medija izuzetno značajna pogotovo u vanrednim okolnostima kao što je sadašnja, kada se cijeli svijet suočava sa pandemijom koronavirusa. Svjesni smo činjenice da je u ovakvim i sličnim situacijama potpuno okrenuti medijima, jer oni su ti koji nam  donose  vijesti o broju oboljelih, umrlih, o mjerama koje su poduzete i još mnoštvo drugih informacija vezanim za trenutnu situaciju.

 Kad su u pitanju medijske slobode, u izvještaju organizacije „Reporteri bez granica“ BIH je u odnosu na zemlje regije najbolje plasirana, izuzimajući Sloveniju, Hrvatska je odmah do nas a puno lošije su plasirane ostale zemlje bivše zajedničke države.

Ovako relativno dobrom plasmanu BIH može najviše zahvaliti zahvaljujući slobodnim i neovisnim medijima i novinarima, koji  se uspijevaju izboriti sa raznim pritiscima, prijetnjama, uvredama koje svakodnevno dobivaju od onih koje novinare doživljavaju kao najveću opasnost. Iako je situacija bolja nego prije nekoliko godina, ipak i danas imamo onih koji u nedostatku argumenata napadaju novinare i etiketiraju ih iz samo njima znanih razloga. Ako imamo situaciju da direktor Civilne zaštite Solak, za raskrinkavanje afere „respiratori“ optuži novinare i traži od tužiteljstva da ispita  navode koje su plasirani u medijima, navodeći da se „protiv njega i Federalne vlade vodi nepravedna medijska hajka“, onda se to mora okarakterizirati kao pritisak na novinare. Solak je vjerovatno zaboravio da su novinari izvještavali o sumnjivoj nabavci respiratora koji su plaćena NAŠIM budžetskim a ne njegovim vlastitim sredstvima.

Imamo primjer i predsjednice Laburističke stranke koja već nekoliko puta ponavlja već pomalo „otrcanu“ frazu o plaćenim i instruiranim medijima. Vjerovatno i njoj smeta što mediji govore i pišu o netransparentnoj budžetskoj potrošnji, nepodnošenju izvještaja o trošenju opet NAŠIH budžetskih para. Pojedinci kada nemaju odgovor na ovo, onda  pokušavaju  etiketiranjem  novinara i medija (plaćenici, izdajnici, medijska hajka) skrenuti pažnja na nešto drugo. Uloga medija jeste da bude korektiv svake vlasti u cilju ukazivanja na eventualno loše poteze koje čini.

Bez obzira na sve treba znati da po istraživanjima građani BIH, najviše vjeruju medijima i vjerskim zajednicama, čak nekoliko puta više  nego političarima.

Trend radio/Mersad Sarajlija

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa