MARKETING

U Sloveniji najavljen novi talas povećanja cijena: Krajem mjeseca veće cijene mesa do 15 posto

S poskupljenjem hrane i svim ostalim osnovnim proizvodnim troškovima, koji su prošle godine porasli gotovo 200 posto, slovenačke prehrambene kompanije više ne mogu bez poskupljenja svojih proizvoda.

Trgovci za sada i dalje ublažavaju pritiske dobavljača nakon rasta cijena od 10 do 30 posto, ali se predviđa da će dio razlike prenijeti na maloprodajne cijene hrane u prvom kvartalu. Navodi se da posljednjih decenija nije bilo toliko skokova cijena hrane kao ovoga puta.

Svi sektori, mesni, mliječni, žitni i drugi najavljuju poskupljenja.

Panvita je, kao i većina proizvođača hrane, krajem prošle godine najavila poskupljenje junećeg, svinjskog i pilećeg mesa i proizvoda, kaže Igor Kolar, direktor prodaje.

“U stvari, ove prognoze se kreću od 7 do 15 posto, u zavisnosti od vrste mesa i mesnih proizvoda. Dogovori o visini povećanja su još u toku, a zakazani su za kraj mjeseca”, navodi Kolar.

“Prilagođavanje cijena bi trebalo biti brže, mjesečno”, kaže Tatjana Zagorc iz Komore poljoprivredno-prehrambenih preduzeća.

Trgovci hranom za sada ublažavaju rast cijena i ne žele jasno prognozirati kada će pogoditi potrošače. Privredna komora je najavila promjenu maloprodajnih cijena u prvom kvartalu.

Aleš Kuhar, agrarni ekonomista sa Biotehničkog fakulteta, predviđa da godišnji procenat poskupljenja hrane u maloprodaji neće prelaziti pet odsto.

Prema riječima Brede Kutin, predsjednice Udruženja potrošača Slovenije stoga se preporučuje da se obavljaju kupovine sa pouzdanim informacijama, planiraju obroci i kupuju sastojci koji će stvarno konzumirati.

“Ako sami pripremamo jela, ona su znatno jeftinija i kvalitetnija”, dodaje Kutin.

Jer, kako se navodi nema garancija da će ovaj talas cijena hrane biti posljednji u ovoj godini.

Izvor:BHRT

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo