MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Dr. Azra Kudić-Keserović: Vakcinacija djece je najpouzdaniji način sprečavanja zaraznih bolesti

Sve veći broj slučajeva morbila među djecom u Bosni i Hercegovini izazvao je veliku zabrinutost kako ljekara, tako i šire naučne zajednice. Još 19. januara na području Tuzle i Živinica proglašena je epidemija morbila te je naglašeno kako je od 1. januara registrovano 48 slučajeva ovog oboljenja.  Šta su  morbili, da li se djeca redovno vakcinišu i da li roditelji postupaju dovoljno odgovorno saznali smo od pedijatrice velikokladuškog Doma zdravlja dr. Azre Kudić Keserović.

“Morbile su jedno zarazno oboljenje i jako zarazna bolest. To je oboljenje koje se može javiti u bilo kojoj životnoj dobi ali najčešće se javlja u dječijoj dobi i karakteristično da se upravo javlja kod nevakcinisanih osoba. Male boginje su zarazna bolest koja se prenosi kapljičnim putem i inkubacija traje od sedam do 14 dana. Kliničku sliku uglavnom prate povišena tjelesna temperature i osip. Najčešće komplikacije su upale uha, pluća, moždanih ovojnica i mozga, što može dovesti do trajnih oštećenja i smrti.”

Imamo mogućost da preveniramo takvo zarazno oboljenje, a to je upravo vakcinacija”, naglasila je dr.Kudić-Keserović.

Stanje u Velikoj Kladuši je stabilno i zasada nema zabilježenih slučajeva pojave morbili.

“Zasada imamo visok stepen procijepljenosti. Za 2023. godinu za prvu dozu MRP vakcine, namijenjene prevenciji malih boginja, rubeole i zaušnjaka, procijepljenost na području općine Velika Kladuša 85% dok je za drugu dozu  88%. Procijepljenost sa dvije doze MRP vakcine štiti od obolijevanja 99%.”

Prva doza te vakcine djeci se daje nakon navršene godine života, dok drugu dozu trebaju primiti do 14. godine. Uz to, djeca u BiH moraju biti vakcinisana, među ostalim, protiv velikog kašlja, tuberkuloze, hepatitisa B, tetanusa i dječije paralize.

Propisi, također, omogućavaju vrtićima i školama da pri upisu djece od roditelja traže ljekarska uvjerenja i potvrdu o primljenim vakcinama.

Dr. Kudić Keserović kaže da je od ključne važnosti da se svakom djetetu da vakcina na vrijeme, a ukoliko je vakcinacija propuštena, da se to nadoknadi na vrijeme. 

“Nažalost svi roditelji ne postupaju odgovorno, ne vakcinišu djecu na vrijeme. Kod velikog broja roditelja trend je da odbijaju redovnu vakcinaciju za svoje dijete. U saradnji sa Kantonalnim zavodom USK i Federalnim zavodom sa promotivnim materijalima roditeljima nastojimo da promovišemo imunizaciju  i da pokušamo sve roditelje  koji su odbijali ili preskakali imunizaciju da ih ponukamo da razmisle i da dovedu dijete da bi se nadoknadila propuštena vakcina.”

Pedijatrica Kudić-Keserović ističe da je vakcinacija protiv zaraznih bolesti jedini način sprječavanja bolesti, epidemija i smrtnih ishoda.

Cijepljenje djece protiv zaraznih bolesti predstavlja zakonsku obavezu u BiH, a za roditelje koji to izbjegavaju predviđene su novčane kazne do 2.000 KM. 

Ova informacija nažalost nije potaknula veliki broj roditelja na području Velike Kladuše da razmisle o vakcinaciji.

Dodaje da roditelji često iz straha od nuspojava propuštaju da na vrijeme vakcinišu ili uopće ne vakcinišu svoje dijete.

„Neželjene reakcije, odnosno nuspojave vakcine lakše su i rijetke, a teži oblik rekacije na vakcinu nismo imali“, kazala je.

Kod upisa u školu i vrtić, obavezno je uz ljekarski pregled priloziti i  evidenciju o vakcinisanju.

Spisak djece koja nisu vakcinisana proslijeđujemo nadležnim institucijama a to je dalje u nadležnosti zdravstvenih inspektora.

Roditeljima koji ne vakcinišu djecu na vrijeme savjetuje da treba da razmisle jer vakcinisanje je jedini način da se spriječi obolijevanje od određenih zaraznih bolesti. 

Posljedice nevakcinisanja djeteta mogu biti teške. Nevakcinisano dijete izloženo je riziku obolijevanja od svih onih zaraznih bolesti protiv kojih se vakcine daju.

“Svi roditelji treba da se zapitaju da li imaju pravo da dopuste da  buduće generacije strahuju od obolijevanja neke zarazne bolesti koje možemo spriječiti jednistavnim putem a to je  vakcinacija.”

Izeta Durmić/Trend radio

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa