MARKETING

TI BiH: Raširena praksa ranog početka izborne kampanje, javna sredstva za prikupljanje glasova.

Transparency International u Bosni i Hercegovini objavio je rezultate monitoringa predizbornih aktivnosti, koji su pokazali, kako su saopćili, da je raširena praksa da se mnogo ranije počinje sa izbornom kampanjom i da se javna sredstva troše s ciljem prikupljanja glasova.

Potvrdila je to izvršna direktorica TI BiH Ivana Korajlić na današnjem predstavljanju rezulatata monitoringa, po kojim je utvrđeno da se indirektno finansira izborna kampanja.

“Ono što smo imali priliku vidjeti već godinama u BiH, a to je veoma raširena praksa da se ne samo za vrijeme zvaničnog trajanja izborne kampanje koja traje mjesec pred izbore, već i mnogo ranije, počinje sa predizbornom kampanjom, a da se veliki dio toga provodi direktnom zloupotrebom javnih institucija, ustanova i preduzeća, te javnih sredstava i funkcija gdje se ogromna javna sredstva troše u tom predizbornom periodu”, kazala je Korajlić.

Dodala je da se ponovo dešavaju zloupotrebe djece u promotivnim aktivnostima političkih stranaka. Kaže da se pojavljuju u spotovima, koriste se i na javnim događajima gdje se promovišu kandidati, a pri tome još nema adekvatne reakcije institucija koje bi trebalo da zaštite prava djece.

Portparol TI BiH Srđan Kraljić istakao je da su posmatrači TI BiH u proteklih mjesec dana zabilježili više od 690 primjera korištenja javnih resursa za promociju stranaka i kandidata i značajno povećanje javne potrošnje u predizbornom periodu.

“Od 175 javnih događaja koje su organizovale javne institucije i preduzeća i koje su finansirane javnim sredstvima, na 76 posto pojavljivali su se kandidati na Opštim izborima, a u mnogim slučajevima radilo se o njihovoj direktnoj promociji”, rekao je Kraljić.

Naglasio je da BiH nije uvela ograničenja javne potrošnje u predizbornom periodu, što je, kako kaže, ključni resurs koji se zloupotrebljava za kupovinu glasova i promociju stranaka i kandidata.

Posmatrači TI evidentirali su 353 javnih radova koji su započeli ili završili u proteklih mjesec dana, a njihova vrijednost iznosi 429 miliona KM. To je za oko 20 miliona KM više nego što je na javne radove, po podacima Agencije za javne nabavke, potrošeno u drugom i trećem kvartalu prošle godine.

“Također, zabilježeno je 138 slučajeva davanja vanrednih ili jednokratnih budžetskih isplata pojedinim kategorijama stanovništva, gdje se radi o indirektnoj kupovini glasova. Niko nije protiv ovih aktivnosti, ali se ne radi o održivim rješenjima, već o stvarima tempiranim u predizbornom periodu”, poručio je Kraljić.

Izvor: BHRT

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo