Haris Veljačić: Ozbiljna karijera u svijetu grafičkog dizajna

„Rođen u kladuškoj bolnici jedne zime još za vrijeme Juge, danas malo odrastao,

bavim se grafičkim dizajnom i “raja iz Ridera” me poznaje vjerovatno najviše

kao autora tri slike na platnu koje su bile dio tog mjesta.“, riječi su sa kojima se opisuje jedan mladi umjetnik, dizajner i kreator- naš sugrađanin Haris Veljačić.

Haris je po zanimanju grafički dizajner, a njegov put je bio veoma interesantan. Od najranijeg djetinjstva uz oca je bio okružen raznim knjigama, pa su mu olovke i papiri bili najdraže igračke. Likovna umjetnost pratila ga je kroz osnovnu i srednju školu, dok se prije desetak godina nije upoznao sa ”airbrush” tehnikom. Ta tehnika je rezultirala ozbiljnijim bavljenjem umjetnošću, pa je ovaj mladi čovjek imao i svoju izložbu slika.

Zahvaljujući likovnoj umjetnosti, Haris upoznaje svog mentora, koji je bio poznavalac i ljubitelj grafike, sa kojim je i počelo njegovo neformalno obrazovanje.

”Svijet grafike sam upoznao zahvaljujući jednom našem sugrađaninu kojeg poznajemo kao Andresa Ribića, čovjeka koji je meni da kažem “razdvojio” vektor i raster u tom svijetu i dao osnove za kasniji razvoj.”

Bavljenje umjetnošću, u koju se uključuje i dizajn, zahtjeva napredovanje, razvoj i neprestan izvor kreativnosti i inspiracije. Ono što je pomoglo razvoju njegove vještine je  neopterećeno dječije vrijeme provedeno crtajući, na što se je kasnije spletom okolnosti nadovezao svijet grafike i vizuelnih komunikacija, rekao nam je Haris.

”Osnova nekog zdravog kreativnog razmišljanja uvijek bi trebalo da bude puno srce i dobroraspoloženje. A najbolje inspiriše vrijeme jer ono nikog ne čeka.”

Uspjesi ovog kretivca su mnogobrojni i svakako kao građani Velike Kladuše moramo biti ponosni na talente koji nas okružuju. Haris nam je istakao njegove najbitnije projekte.

” Trenutno radim na ambalaži za jednu češku kompaniju dječije hrane. Do sad najveće priznanje što se tiče dizajna ambalaže je konceptualni dizajn minimalističkog stila za Pepsi koji je objavio PACKAGING OF THE WORLD jedan od vodećih blogova za dizajn ambalaže u svijetu, gdje se nalaze najzanimljiviji i najkreativniji projekti od velikih globalnih agencija, freelancera do studenata dizajna iz raznih krajeva svijeta. Radi se o aluminijskoj 250 ml boci, gdje je bio cilj oživjeti i u prvi plan istaknuti Pepsi-Cola wordmark iz četrdesetih godina prošlog stoljeća. Iz tog razloga izabran je najjednostavniji i bezvremenski“okrugli” oblik boce. Naravno posebno lijepo je znati da je i moj rad našao mjesto u takvom društvu.“

https://www.packagingoftheworld.com/2020/03/pepsi-cola-concept.html?m=1

U svijetu dizajnera velika je konkurencija, međutim najveća razlika među njima je u tome šta proizvode i šta stvaraju, odnosno za kakve kompanije rade. Slikovito nam je to objasnio.

”Ako se djetetu danas u marketu nude  žvakaće gume u obliku cigareta ili nekakvo piće koje se zove dječiji šampanjac,ne moraš biti Tesla da bi razumio kakav rezultat daje takvo ponašanje.”

Naravno ovaj posao koliko je dinamičan, zanimljiv i zabavan susreće se i sa određenim problemima. Posebna prednost je fleksibilnost i težnja samog diznajnera koliko je dostojan istini, a osnovni problemi su oni sa kojima se svakodnevno susrećemo u svijetu. To su prije svega problemi opće prihvaćenog sistema vrijednosti koji se odražavaju na sve, pa tako i na dizajn.

”Pod maskom lijepih riječi i naziva svakodnevno se promovira razno zlo i stvara se totalno drugačija slika od realnosti i istine. Najbolji primjerje sistematsko obezvrijeđivanje žene, što je vrlo lako primjetiti ako upalimo TV i pogledamo sadržaj koji se nudi od raznih emisija, serija do reklama za naizgled bezazlene proizvode.”

Tajna uspjeha Harisa Veljačića je ta, da nema tajne. Voljeti svoj posao, biti uporan i imati iskren pristup prema svijetu i svom poslu su osnove, ne samo za posao već i za život. Imajući na umu njegov put u svijetu dizajna, Haris je za kraj poručio mladima:

”Mladi ljudi su prepušteni na milost i nemilost sistema koji kroje odrasli kakav god on bio. U svoj današnjoj slobodi i masi sadržaja koji se nudi mladim ljudima, nažalost lako se gubi stid kao jedna od najvrednijih osobina čovjeka a da se to i ne primjeti. Poruka bi bila da primarni  cilj bude potraga za istinom onakva kakva je i da ne obmanjujemo sami sebe “svojim istinama” i da se bavimo odgojem vlastite duše koja je suviše sklona raznim strastima, da bi čovjek mogao što jasnije razlikovati dobro od zla i u skladu s tim se i ponašati.”

Na samom kraju treba reći da je Haris i autor logotipa Trend radija, kao i knjige standarda ove medijske kuće.

Izvor: pricesagranice.com

Vezane vijesti: